Assalamualaikum..

"Terima kasih kerana melawati laman rasmi saya. semoga ape yang ade dapat di kongsi bersama. Mahu pun pelajaran atau pengalaman.. Semoga kita sentiasa di rahmati.. Amin.."

Monday, June 22, 2009

Kasrah Family Day

Haji Kasim & Hajah Zaharah

Hari Keluarga kasrah diambil sempena nama Tok Abah & Wan (gmbr d atas), Kas & Rah... Maka dgn itu wujudlah nama kasrah dalam sejarah keluarga Haji Kasim. Hari keluarga Kasrah di adakan pada 20 & 21 Jun 2009, di Duta Village, Kuantan bersebelahan dgn Swiss Garden. Perjalanan dari Kuala Lumpur memakan masa lebih kurg tiga jam (tue pn kalau tak jem).

Duta village mempunyai chalet dan juga hotel yg dimana, bg se siapa yg sudah berkeluarga akan tggl di chalet dan bg yg masih bujang akan tggl di Hotel. selepas makan tgh hari, dalam lebih kurg jam 3.30 ptg, kami mengadakan sukaneka seperti main rebut kerusi, tiup belon sampai pecah dan lain2 lagi. tak dilupakan juga acara renang yg dimana tiada siapa pn yg dapat menghabiskan 3 pusingan.

Lunch sebaik tiba d Duta Village


Sukaneka


Pak Ndak & Abg Man rebut kerusi

Pak Cu jatuh tergolek.. hehehe

Perenang Negara..

Tema Hari Keluarga Kasrah pada tahun ini MERAH. Baju semua di beli dan di Cop dgn logo Kasrah. Walaupun penat setelah memandu jauh, namun sebaik melihat semua ahli keluarga ade dari pak long dan anak2 serta cucu hinggalah ke acu dan anak2.. tak seorang pn terlepas dari menghadiri hari keluarga yg julung2 kalinye diadakan pada tahun ini.. (heheh.. baru 1st time kot). Sebalah malam pula kami di hidangkan dgn BBQ. Kambing bakar.. Peh.. Meleleh siot..
Sambil makan kami di hidangkan dgn suara2 Merdu dari artis2 Kasrah sendiri..


Pak Long dgn gaya nyer yg tersendiri

Isabella 98 duet oleh abg man, Bob, Ap, & Aboy


Aicik dgn lagu Widuri..

Hari terakhir kami bergambar beramai-ramai bersama dgn Tok Abah & Wan. Dari keluarga Pak Long hingga Acu.. Selepas itu, sukaneka diadakan untuk budak2 dan Volley Ball tuk remaja dan dewasa. Team Aboy, Ap, Ayei, Abiq dan Pedot melawan team dewasa yg mne Team remaja menang. tetapi kalah berlawan dgn team dewasa yg kedua..


cari gula2 dalam tepung


Makan epal & minum 3 gelas air Coke.. AC menang


Pak Cu Servis.. Lepas ke tue? huhu


Servis maut dari AP


kupas limau gne sebelah tgn..


makan epal tnp gne tgn.. Syafinaz menang




Sekian shj dari saya.. Pesanan dari Wan, semoga kami semua tak berpecah belah dan sentiasa menyayangi antara satu sama lain..



Gambar sekeluarga Kasrah


2 comments:

  1. woh..mantap seh. dah masuk belog. aku tak sempat wat ape lagik. nnt la lepas setel segala mak nenek aku, aku wat belog khas untuk kasrah k.

    ReplyDelete
  2. oi mr roy! haha aku tau ko suke panggilan itu!

    ReplyDelete